Nuffnang Ads

Saturday, 25 December 2010

kembali macam dulu

Stress!!Banyak benda buat aku stress dua tiga hari ni..
Apa???..Aku stress dengan kerja,stress dengan jalan jem,kerenah masyarakat dan banyak lagi benda yang buat aku stress...dan aku stress dengan diri sendiri.
Stress!!!Paham tak??

Kalau korang tak paham jugak, aku makin stress..Hmm.
Aku perlu mencari ruang sunyi untuk tenangkan fikiran dan buat perhitungan diri..Mungkin aku masih tebal dengan sifat yang menenggelamkan kemanusiaan..Kadangkala tuntutan masa buat kita lupa pada tujuan kita di ciptakan..Kita seolah-seolah redha dengan kelalaian itu..Celaka!!

Nanti bila aku dah berjaya menstabilkan emosi dan menyeimbangkan aliran turun naik darah aku akan cuba kekalkan ketenangan tersebut hingga aku fana dalam dunia terasing yang damai dan tiada keluh kesah..Tiada stress..Bukankah itu "dunia' terbaik untuk manusia???

Dunia yang aku diami sekarang amat serabut tanpa ruang kosong untuk aku isi dengan masa untuk semua "itu"..aku rindu untuk kembali macam dulu-dulu..

7 comments:

.:padie_eyla:. said...

same situation as mine. hoh. jom cari ruang sunyi.!

Pena Marhaen said...

besok saya nak balik kg dan buang stress jauh-jauh.hehe..

❤ Cik Ain ❤ said...

faham perasaan kamu sbb ain stress jugak

baru seminggu masuk posting... da stress

dengan nurse yg garang n sombong

stress bile dpt patient mulut kuang aja

rase nak cucuk drugs je... adoi

tapi sabar tu kn separuh dr iman

mari kite bersabar dengan dugaan.

^_^"

Sutera_suci said...

Jangan buang je, tanam stress tu dalam tanah dalam-dalam. hiks

Pena Marhaen said...

stress dah hilang dah..balik kg je hilang semua stress dan gundah.

a r y a t i said...

err..stress tu kan 'bos' awk? tak suka pecat ja! nak saye tlg ke? :P

Pena Marhaen said...

aryati:stress tu dah berkubur..moga-moga tak ada lagi stress baru yang akan lahir..