Nuffnang Ads

Monday 20 December 2010

Samy Vellu Dalam Kenangan

   Disebabkan Datuk Seri Samy Vellu telah mengumumkan persaraan beliau baru-baru ini,aku merasa amat sedih dan  kechiwa kerana selepas ini tiada lagi menteri yang mampu menghibur dan menyembuhkan duka lara rakyat dengan lawak-lawak segar dan terbaik dari ladang..hahaha!!..setiap lawak beliau pasti akan aku ingati..hehe
   Antara lawak beliau yang popular dan di ingati sampai sekarang..

1. Samy Velu Berkata Tentang Pos Laju;

"Besoh kirim, hari ini juga sampai "



2. Di TV yang dia berkata dia malu;

"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat laa besar"



3. Samy berkata dalam ceramah;

"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang-worang kampong di sini'

Lantas seseorang bertanya,

"Datuk,sini takde sungai, buat apa bina jambatan?

dan Samy dengan bangga membalas ,

"Kalao takde sungai,kita bina sungai"



4. Kata-kata Samy yang tersohor kepada pemberita;

"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!"



5. Semasa krisis air;

"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr..!"



6. Tentang masalah sosial;

"Worang-worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade.." * *



7. Semasa kempen derma darah di Sg.Siput;

"Marilah kita semua menderma dare..."



8. Semasa memberi ucapan di pelbagai acara;

"Selamat datang saudara-mara semua" (Ia sepatutnya saudara-saudari)



9. Semasa bising-bising tentang Al Arqam;

"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes arqam" *



10. Juga lawak tersohor Samy;

"Kita akan bina roket pigi matahari".....

Pemberita menjawab.."Tapi Dato, matahari terlalu panas untuk didekati"...

Jawab samy..

"Itu tade masalah....kita hantar waktu malam".... *


4 comments:

Anonymous said...

gila lawak sial...seratus peratus lawak ni kalah senario..adoi pak sami oi

Marhaenonymous said...

lepas ni kalau dia masuk Raja Lawak gerenti menang laa...hahaha!!

Irwan said...

kenagan Sammy kat Seremban ialah dua kuil yang besar...member aku kata dia siap ada patung gambar dia lagi kat dalam tu..

Tak citer lagi yang-yang kat Chennai (banyak weiii)..

Tu pasal dia dihantar ke sana...Jadi dewa19

Zafira said...

Okay, ini sangat lawak. Terlalu.

Hai la... =))