Nuffnang Ads

Friday, 8 July 2011

sejuta salut

duhai kawan,
janganlah kita-kita ini begitu cepat merasa suka,
musim temasya belum bermula,
baru menapak langkah pertama,
sedang impian jauh dari nyata,
kerana ada mata yang curiga,
di dalam hati merasa iri,
sentiasalah mereka ingin mencerca mendatang bencana,
hingga seorang tua dan puisi dikata mengancam nyawa.

p/s: aku dedikasikan pada kawan-kawan dan sejuta salutku untuk  Pak Samad 

28 comments:

ghost writer said...

pak samad sudah terlalu lama miliki rasa sinis terhadap apa yang dia fikirkan suatu yang harus dia protes..

sedih bila ada kata anugerah SN tidak layak untuk dia..

Miscellaneous Smiles said...

=)

Hantu Kak Limah said...

pak samad masih ensem sampai skang...:)

RastaMat said...

bravo pak samad...

dayya said...

pak samad sentiasa tahu apa yang dia mahu, bukan turutkan apa yang orang lain mahu. :)

kita; bergembira untuk beliau.

Chereta Chenta said...

karangkanlah 1 puisi utk gue...hehehehe

gedek! said...

Tanah yang pak samad pijak tu pon gua puja, bro!

catherine- said...

puisi utk sy xde?

Cikli said...

salut untuk tua dan muda

Pena Marhaen said...

ghost writer:begitulah nasib seniman..hanya di puji dan sanjung bila menyokong.

Pena Marhaen said...

miscelleanous smiles: =)


hantu kak limah:bukan setakat hensem malah riak wajahnya sentiasa tenang.

Pena Marhaen said...

rastamat: bravo juga untuk semua yang berani bersuara

Pena Marhaen said...

dayya: begitulah seorang tua yang tetap pendiriannya..teguh pada yang di rasakan benar dan tegur pada yang dirasakan songsang salah.

Pena Marhaen said...

chereta chenta : puisi aku untuk semua..hehe

Pena Marhaen said...

gedek: saya pun sama amat menyukai karya dan nukilan bernas beliau.

Pena Marhaen said...

catherine : ada..bacalah..semuanya untuk kamu dan rakan lainnya..hehe

Pena Marhaen said...

cikli: salut selamanya pada mereka!!

RepublicAku said...

aku suka puisi beliau tapi tidak kepada apa yang ada di tangannya kini...

Pena Marhaen said...

republicAku: tapi itulah kehendak semasa yang sesuai dengan jiwanya.

mengagumi tidak semestinya menurut.

Sutera_suci said...

Jumpa Pak Samad dalam elarti dengan wife, lama betul kumpul keberanian nak tegur dan amek gambo..tapi tak cukup kuat.


Tengok sampai la Pak Samad keluar ke destinasi yang nak dituju.

Pena Marhaen said...

takkan artis ngan seniman pun takut nak tegur??hehe..

lain kali jangan lepas peluang bergambar atau bertegur sapa dengan pak samad.

dia seorang seniman yang amat
menyenangkan.

betul tak neeza sandha?eh..fasha sandha..hehe

Nadia said...

tak pandai komen HEHE

anyway thanks follow blog Nadia :)

Hanjila Aigiarn said...

Pernah jg jumpa pak samad di satu food corner tp hanya terkaku melihatnya. jiwa sprt pak samad, jrg dimiliki dan bkn semua fahami...

Pena Marhaen said...

nadia: terima kasih sudi singgah..hehe

Pena Marhaen said...

hanjila aigiarn: bukan semua manusia di kurnia hati sehalus Pak Samad.

Khairul Antasha said...

dr skolah lagi kagum kat Pak Samad..

encek karlos penah jumpa dia?

Pena Marhaen said...

khairul antasha: beberapa kali pernah bersua.

pak samad adalah idola dan sasterawan ulung bagi saya.

Khairul Antasha said...

selamat berpuasa karlos!

nak duit raya.. :D