Nuffnang Ads

Tuesday, 3 May 2011

entahlah

Minggu panjang yang terasa kosong walhal aku punya banyak rencana yang tak terkejarkan.Urusan duniawi banyak merencatkan hal-hal batiniah yang langsung terabaikan.

Aku mula sakit di belenggu masa dan kesibukan.Cuti juga seolah langsung mencemburui pengisian kekosongan lantas lompong-lompong masa itu jadi sendat dengan riadah dan lagha yang mencemar minda aku untuk jadi manusia semula.

Adakah aku juga akan jadi seperti lain-lainnya yang lalai dan terus memberhalakan dunia.Kadangkala aku fikir begitu.

Agaknya begitulah.Mungkin aku perlu lebih rangsangan adrenalin untuk penguat tenaga dan mengurangkan nikotin agar darah merah jadi segar dari virus malas dan sel-sel kekecewaan perlu di gantikan baru dengan yang lebih berani dan berahi.

Ada yang bertanya kenapa aku jarang "mengupdate"lewat kebelakangan ini.

Inilah jawapannya.

Aku masih kurang masa senggang untuk memerah ilham dan kurang rasa  untuk menulis kebelakangan ini.

30 comments:

Raihana Izzati said...

Nak bagi aktif? apa susah. Pil kuda kan ada.keh3

Kejar masa? xde tips. same goes here.

Maka try banyakkan menulis dan kurangkan mengeLIKE ok? :) (senyuman manis)

Sutera_suci said...

Untuk mengembalikan rasa dan ganti sel-sel baru, sila lompat kijang dan lari itik


- Alasang -

Ngaa..

:p

Pena Marhaen said...

raihana izzati: ceh..!!kemain punya nasihat..hehe

aku tak pandai komen kat fb..aku cuma pandai like je..hehe

Awie Omar said...

Follower 278 melaporkan diri

Pena Marhaen said...

sutera suci: itupun masih belum berkesempatan untuk di lakukan..
badan pun terasa berat dan perut terasa ada kemajuan..hehe


awie omar: selamat datang ke teratak buruk yang tidak sepertinya milik hamba yang hina dina ini.

Hantu Kak Limah said...

cube dengar lagu adrenalin dari faizal tahir sambil menari poco2....psti otak akan berfungsi selaju 12/5 skala ritcher.dan ketike itu tuntutan batin akan terlaksane..hehehe

Pena Marhaen said...

hantu kak limah:cadangan yang bernas..saya kan cuba dengar lagu tu sambil menari poco-poco dengan memakai rayban..hehe

ghost writer said...

faham.dan ia bukan mudah dengan menentang masa yang lebih laju dan kuat.perlu tumpukan pada satu-satu hal sebelum berteleku.

Republic Aku said...

biarkan berlalu tiada perlu terburu-buru jika tiada tahu kemana harus dituju jadi biarkan begitu sekiranya itu yang engkau mahu....

Cempaka R.Minta said...

hiii
ni kira ok ,dari cempaka bz je

hanaahmad said...

jangan risau jika jarang update, blog bukan mcm fb perlu diupdate setiap saat. relaks saja, ada masa kamu update!

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

copy paste je, hihi

intan.maisarah said...

kurangkan "spam" "spam"

wahai encik yang berusia dari saya


:p

eLL said...

kurangkan rokok

Pena Marhaen said...

ghost writer:masa sering meninggalkan kita jauh tak terkejarkan..

republic aku: begitulah sekarang ini langkah yang aku ambil..

Pena Marhaen said...

cempaka r minta:kamu harus belajar bersungguh-sungguh..tumpukan pada pelajaran.


hanaahmad: aku cuba mencuri masa senggang untuk update dan kadangkalanya hanyalah entri penyendal..

Pena Marhaen said...

khairul hakimin: hahaha..itu bukan cara aku.

intan maisarah: masih cuba mengurangkan tabiat itu wahai adik yang masih mentah..hehe

Pena Marhaen said...

ell: sejak demam,selsema dan batuk dua tiga hari ini memang kurang menyedut nikotin..

una berry said...

nicotine is bad for ur health mr :D

semoga berjaya mendapatkan kembali momentum penulisan :)

Khairul Antasha said...

spam byk sgt tu la pasal...

hi encek karlos.. boleh berkenalan? :p

Pena Marhaen said...

una berry: mudah-muadahan momentum itu kembali..



khairul antasha:spam??..err..

mahu berkenalan?sila add di fb ..hehe

Mommy Fara said...

nak seribu daya.... selamat menguruskan masa dengan baik!

Waqheh said...

Pen,
hidup ini adlah 1 perjalanan perasaan yg amat sukar dan hidup ini perlu saling kait-mengait... BAK ROKOK SEBATANG!!!

catherine- said...

ahh... mengade la kamu ini!

try buat schedule entry mcm sy ;p~

ok ok... kita x sama.

ai suka kopi. u suka teh.
ai x isap rokok. u penagih tegar.


bai!

skandaLdariLangit said...

kerana rasa kurang enak di hati.

Pena Marhaen said...

mommy fara:sedang cuba mengurus masa itu..

waqheh:ya..perjalanan perasaan itu sarat dengan dugaan di setiap fasa perjalanan dan berbagai pula cabarannya di setiap hentian..jom hisap rokok hilangkan tekanan..hehe

Pena Marhaen said...

catherine; antara kita memang jauh bezanya tapi mungkin dari sudut lain mungkin ada persamaan..

pandangan tentang hidup barangkali kau dan aku boleh sependapat dan sepakat..mahu berunding bicara?hehe..

skandal dari langit:pelbagai rasa kurang enak sebenarnya menyelimuti hati aku..langsung aku jadi sakit di situ bila berfikir tentangnya.

frommetoyou;terima kasih sudi singgah...sudilah kiranya meneguk setitis dua air yang ku hidangkan..

KHRLHSYM said...

nah rokok, harap dapat bagi idea. kehkehkeh

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

tulis saja saya sibuk..pun kira menulis jugak

broken_nigina said...

nak adrenalin?meh ambik dengan gua.gua ada banyak.dah terlebih.