Nuffnang Ads

Monday, 9 May 2011

bilamana rasa telah hilang di bunuh masa

inderajiwa telah mati,
bila rasa telah hilang
layulah jiwa dalam belasungkawa
kala cinta masih mengintai
jauh di balik hijab dunia
mungkinkah kembara seusia kita
bakal ketemu wijya mala
agar rasa kembali bernyawa
setelah tumpas di bunuh masa

p/s: rasa itu masih aku cari dan selusuri mana hilangnya.

36 comments:

intan.maisarah said...

selamat mencari

Sutera_suci said...

Rasa pakai knorr ke pakai mulut ke pakai hati?

Republic Aku said...

adoi....bahasa2 yg membuatkan aku mulai gelap malap....hehe

PK said...

selagi ada nyawa,masa itu sentiasa ada brader. jangan berhenti mencari.

Pijahh' de-Arr said...

saya ingin menghentikan masa..~

~* chirpy_chummy *~ said...

kumpulkan semula
apa yg pernah di rasa
bajai smula
agar ianya tegap smula.


ia tak hilang, cuma malap di sebalik cahaya.

-kawan-

ghost writer said...

masa baru dengan rasa yang baru.mungkin itu lebih baik dari terus mencari rasa yang dibunuh masa.

eszol raar said...

maka berkawanlah dgn masa...nescaya ada manfaat nya

pemerintah kuku besi said...

tak hilang ke mata tu. cuba cari dgn mata hati.

pemerintah kuku besi said...

*mana

sigh.

Waqheh said...

dendam cinta seusia dunia, rasa sayang hey rasa sayang sayang ehh..

Raihana Izzati said...

intan.maisarah said...
selamat mencari
9 May 2011 22:04
Sutera_suci said...
Rasa pakai knorr ke pakai mulut ke pakai hati?
9 May 2011 22:26
Republic Aku said...
adoi....bahasa2 yg membuatkan aku mulai gelap malap....hehe
9 May 2011 22:32
PK said...
selagi ada nyawa,masa itu sentiasa ada brader. jangan berhenti mencari.
9 May 2011 22:55
Pijahh' de-Arr said...
saya ingin menghentikan masa..~
9 May 2011 23:11
~* chirpy_chummy *~ said...
kumpulkan semula
apa yg pernah di rasa
bajai smula
agar ianya tegap smula.


ia tak hilang, cuma malap di sebalik cahaya.

-kawan-
9 May 2011 23:42
ghost writer said...
masa baru dengan rasa yang baru.mungkin itu lebih baik dari terus mencari rasa yang dibunuh masa.
10 May 2011 00:12
eszol raar said...
maka berkawanlah dgn masa...nescaya ada manfaat nya
10 May 2011 01:28
pemerintah kuku besi said...
tak hilang ke mata tu. cuba cari dgn mata hati.
10 May 2011 05:08
pemerintah kuku besi said...
*mana

sigh.
10 May 2011 05:09
Waqheh said...
dendam cinta seusia dunia, rasa sayang hey rasa sayang sayang ehh..
10 May 2011 09:32


Mengcopypaste semua komen2 mereka. sila2 cuba. mana butang LIKE? nak like komen sendiri.keh3

Chereta Chenta said...

kamu perlukan teman utk mencari, agar semua rasa payah jadi ringan bila dipikul bersama :)

catherine- said...

sekurang2 nya rasa itu belum mati lagi kan?`

beri peluang untuk rasa bahagia
bukan utk org lain tapi utk diri sendiri

dan kongsikan perasaan itu pd semua.

pasti indah bukan?` :)

pisau belati said...

mencari rasa yag telah hilang di bunuh masa bukan mudah.masa itu sentiasa berputar mengikut arus.hilang dan semakin mejauh.tapi tetap ada sisa bakinya dalam hati walau mungkin setitik.

ya,mungkin?

Hantu Kak Limah said...

rasa yang telah ditelan..tak mungkin boleh memuntahkannya.....rasa yang telah hilang...boleh di cuba kalau letakkan garam...huhuhuhuhu....

Pena Marhaen said...

intan maisarah: begitulah tujuan kembara hidup aku..mencari dan terus mencari..


sutera suci: merasa menggunakan seluruh indera dan maa'ni yg ada.


republic aku:bacalah dengan sewajarnya ikut pemahaman kamu..nescaya akan faham dan tidak malap lagi malahan cukup terang seisi buana minda.

Pena Marhaen said...

PK: mudah-mudahan umur ini masih panjang dan ada kudrat untuk terus berjalan mencari..


pijah: alangkah bagusnya kalau masa terhenti kan?


chirpy chummy: aku tahu ia masih ada tapi aku juga kabur memandang cahaya itu..silau barangkali.

Pena Marhaen said...

ghost writer: masa baru itu tidak sama dengan yang lama yang sudah terlalaikan..aku menyesali yg lampau itu.

eszol raar: masa enggan berkawan dengan aku..aku ini sering mengabaikannya bilamana masa itu ada bersama.


pemerintah kuku besi: aku sedang mengguna matahati itu.

Pena Marhaen said...

waqheh: ya ..ada dendam cinta seusia dunia dalam jiwa aku buat masa ini..dengarkanlah lirikan syahdu nyanyian nya..hehe


raihana izzati: like sajalah..hehe


chereta chenta: adakah yang sudi berteman dengan manusia tewas macam aku?takut mereka juga jadi korban..

Pena Marhaen said...

catherine: rasa itu masih belum mati cuma derianya telah lumpuh..

aku sememangnya ingin merasa bahagia dan berkongsi dengan semua.

pisau belati: ya..sisanya masih ada untuk aku jadikan benih semaian pohonan bahagia yang baru.


hantu kak limah: telah cuba di campur berbagai perasa namun masih hambar rasanya..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

biar kita di bunuh masa
asal jangan di bunuh waktu
kerna detik itu
ada time orng tak tau

april said...

rasa yang dibunuh masa.sehingga secara rohaniahnya,mungkin telah lama mati.

saya pun masih mencari.
tapi seperti sulit untuk diketemukan lagi.
menghidupkan yang mati,
agak ridiculous,bunyinya,kan ?

Pena Marhaen said...

brutalsolo:mungkinkah begitu?

april:adalah mustahil yang telah mati akan hidup namun bila ianya nazak mungkin masih ada keajaiban yang boleh berlaku dan jadi penyambung nyawa.

skandaLdariLangit said...

hilang tiada menyorok sahaja.

Dark Half said...

mungkin tiba masa untuk ubah rutin hidup yg biasa agar ketemu semula rasa itu

Ann Huda (Ate) said...

Assalamualaikum wr wb.
Ate selalu berhenti sejenak, menyinggah di halaman rumah ini tapi tak pernah sekali jua berani mengetuk pintu memberi salam. Coretan Pena yang terlalu tinggi bahasa nya menyebabkan Ate berfikir bagaimana menyusun kata,tuk mulai menyapa. Hari ini Ate datang lagi, bersama doa, moga pena marhaen menemui kembali rasa yang telah hilang.

Pena Marhaen said...

brutalsolo:kamu mmg pandai menyusun kata..dalam ertikata yang paling mudahnya kamu lelaki yang punya ayat power..hehe

Pena Marhaen said...

ska: mungkin tersorok di sudut yang terhijab dari pandangan mata kasar maka aku terlepas pandang..

masih mencari.

Pena Marhaen said...

dark half: sememangnya aku sedang mencuba mengubah rutin hidupku agar lebih tersusun tanpa terburu-buru masa yang melalaikan dan merimaskan.


tolong ajar pandu arahkan..boleh?

Pena Marhaen said...

ann huda: terima kasih sudi singgah..bahasa saya tidaklah setinggi mana sekadar bahasa biasa perkhabaran dan tulisan kosong.

broken_nigina said...

rasa apa?

Pena Marhaen said...

broken nigina: rasa yang pelbagai dalam hidup..rasa cinta,rasa kemanusiaan dan boleh jadi juga rasa ingin hidup.

tapi yang utamanya rasa untuk menulis tu yang makin kurang.

KHRLHSYM said...

carilah sehingga jumpa mungkin kau akan terjumpa dengan cara lainya.

Pena Marhaen said...

khrlhsym: mudah-mudahan dengan doa kalian.

broken_nigina said...

bila mencari tak menemukan,mungkin patut berhenti mencari?
:)
diam dan rehat.