Nuffnang Ads

Tuesday, 26 April 2011

lagu-lagu asyik

aku sering di buai asyik bilamana alam mendodoikan irama berlagu persona berlirikkan karya bahasa langit yang di lantunkan suara-suara angin semilir.

sungguh indah rasa asyiknya yang ini hingga ke kalbu terasa.

apakah rasa itu yang kau cuba khabarkan duhai teman-teman alam.

apakah rasa agung ini anugerah Mahakarya terindah yang bisa melebur keberadaan jiwa saat dalam khuatir sebelumnya..

terima kasih Tuhan.

34 comments:

RastaMat said...

terima kasih dunia..

terima kasih pencipta..

Kepala Manchiss said...

yiruma..xjapan art of life..dipersilakan..

gedek! said...

"Lagu tu... nak lagu mana lagi...?"

catherine- said...

jgn risau.

Nurulbadiah Lai said...

lagu adalah makanan dlm hidup..
tanpa lagu..hidup mmg rase sgt sepi..
bagi saya yg xtahu nak tulis bahasa indah..

hehehe

KHRLHSYM said...

lagu itu, aku dengar. memang berirama asyik.

Cikli said...

mana kamus dewan aku tadi?

Republic Aku said...

ahh tak perlu kamus dewan ,ini mudah...love u 2!

Pena Marhaen said...

rastamat; terima kasih pada semua seisi alam dan pada Maha Pencipta.

kepala manchiss; di persilakan bersama-sama..

Pena Marhaen said...

gedek: lagu tu yg bagaimana?hehe..

catherine : tiada apa yang perlu dirisaukan..bukankah begitu?

Pena Marhaen said...

nurulbadiah lai:sememangnya lagu di lagukan berirama indah untuk di jamah jiwa..

khrlhsym: sungguh asyiknya bukan?

Pena Marhaen said...

cik li: tak perlu kamus dewan..cuma jamah,kemudian di kunyah lama-lama baru ditelan supaya senang hadam..

republic aku: ya..cukup mudah untuk difahami..hehe

catherine- said...

oOoooooo......




now i know!!










=="

kamu jatuh chenta?`
uh la la~~

Waqheh said...

Dah lagu tu..

Pena Marhaen said...

catherine : mungkin juga aku sudah jatuh cinta dan di lamun asyiknya rindu..

waqheh : memang dah lagu tu..nak buat macam mana lagi..hehe

Azira Mohamad said...

Sesungguhnya bisikan2 itu
menghasilkan bunyi2an yg terlalu indah..
siapakah kita utk menidakkan??
sifat dan kebesaran TUHAN.

Alhamdulillah.

Pena Marhaen said...

azira mohamad:kalaulah semua insan bisa menafsir tasbih alam..alangkah indahnya dunia penuh dengan rasa syukur dan tawadduk pada Yang Esa..

intan.maisarah said...

lagu itu

karya terindah..

asyikk

ouhh~~

Sutera_suci said...

Entry ni saya dok pahang

skandaLdariLangit said...

terima kasih ilahi.

Inspirationalefeks said...

pernah dengar lagu "bengawan solo" ? lagu yang mengasyikan! hahhaa

Pena Marhaen said...

intan maisarah: karya terindah dari Yang Mahakarya..

sutera suci: saya juga dok pahang karya asyik itu..masih bertanya pada angin,gunung dan laut..

Pena Marhaen said...

skandal dari langit:terima kasih yang tidak terhingga dan bersyukurlah atas ciptaan-Nya.

inspirationalefeks: pernah dengar..mmg bagus dan asyik..

Hantu Kak Limah said...

Tuhan Maha Pencipta..Maha Kaya..Maha Agung...
rase sangat kerdil menjadi hambe di sisinye...

HEROICzero said...

*diam*

*dengar*

*senyum*

Pena Marhaen said...

hantu kak limah: syukurlah masih ada hantu yg beriman..hehe

heroiczero: *diam

*dengar

*senyum juga..

Fiq Vertigo said...

kau ni, siapa?

Pena Marhaen said...

fiq vertigo: solan yang berat untuk aku jawab..

aku kadangkal bingung memikirkan aku ini siapa..

tanyalah pada teman lain..mungkin ada yang kenal aku..hehe

republik n9 said...

terima kasih Tuhan, moga esok masih dapat kami menikmatinya ;)

Sutera_suci said...

Fiq Vertigo,

Saya tahu Pen ni sape


Seorang yang malas update blog!


Ngaahaha

p/s : Pen, :p

Pena Marhaen said...

sutera suci:bukan malas update..cuma kurang berkesempatan..hehe

shizuka said...

:)

puitis.aku suka.

ghost writer said...

aku tak sangka yang aku tertinggal penulisan kau yg ini..maaf.

Pena Marhaen said...

shizuka:tiada apa yang puitisnya..biasa saja.

ghost writer: tak perlu minta maaf..aku juga sering ketinggalan penulisan teman-teman..

kita ini ada pelbagai jenis kesibukan dan kadangkala terlepas macam-macam.