Nuffnang Ads

Monday, 21 March 2011

diam

Bilamana alam menunjukkan kuasanya datang bersama gempa dan ombak besar menggulung manusia dan membadai kediaman.Ribuan nyawa terkorban.Kita semua tahu alam bertindak atas arahan Tuhan.

Ramai yang meratap sedih.

Tapi bilamana gerombolan angkatan perang membedil saudara-saudara kita di Libya,Bahrain,Iraq dan Afghanistan kita semua faham itu kerja manusia berhati setan.Bukan atas arahan Tuhan.

Yang di bedil di mamah peluru itu adalah manusia seperti kita juga.Saudara kita.
Yang di hirup darahnya itu juga manusia dan saudara kita juga.

Tapi berapa ramai yang merasa terkesan..


Mengapa diam.

*diam


p/s : Libya di serang gerombolan Setan awal pagi semalam.

28 comments:

intan.maisarah said...

diam.
gigil
kerana takut.
jika bertindak
gerombolan setan turut menyerang diri.

win win situation.

maka,
diam.
pilihan terbaik.

haeh dunia.

Pena Marhaen said...

mungkin kita sudah terbiasa dengan sifat diam..

Sutera_suci said...

Saya tak diam. Saya meraung. Tapi takde effect.

Pena Marhaen said...

meraung putus cinta mmg takde effect..hehe

april said...

*angkat tangan,mahu cakap*
sumpah tak tahu tentang perang di libya.terlalu diam,tiada siapa bercakap.
tak dapat informasi.
hurm
hurm

berbunuhan untuk terus hidup ?
heh.
shame on us,manusia.tak tahu nak buat apa.

RastaMat said...

sebab kuasa manusia berbalah..
sebab uang manusia berbalah..
sebab itu sebab ini kita berbalah..

satu hari tuhan akan menangkan orang yang tertindas dan masa itu kita semua diam karna saat penghujung dunia akan tiba..

bersedialah manusia..
uruskan, selesaikan perihal dunia selepas mati..

Pena Marhaen said...

april : manusia semakin kejam..tak tahu bagimana kesudahannya nanti nasib mereka.

rastamat : perihal dunia ni takkan selesai..lihatlah kini apa yang terjadi..

Monster Globalisasi said...

ludah imperialisme.. keranamu petrol..

Pena Marhaen said...

mereka akan guna apa saja alasan untuk menggondol kekayaan hasil bumi Teluk dan di samping menjarah umat Islam..

aku kesal masih ada balaci mereka di kalangan org Islam yg sanggup bersekongkol.

gedek! said...

ter'diam' baca entry ni...

Cikli said...

diam
bukan bereti ku salah
bukan bereti ku kalah
hanya menanti jawapan yang tiada

kata nuradee

Pena Marhaen said...

gedek : baca sambil terdiam tandanya faham..hehe.

cikli :aku pun menanti jawapan yang tiada tu..

ghost writer said...

sebab dowang sendiri yang memulakannya dan meminta benda tuh jadik bro...mereka sendiri yang membenarkan penjajahan lebih moden dan bangsat untuk memusnahkan saudara sendiri...yang lain saudara yang terdekat pun lagi izinkan inikan plak kita yang jauh..Malah ada rakyat mereka sendiri yang alu-alukan kedatangan mereka..

Pena Marhaen said...

ghost writer : tu lah yg aku kesalkan dengan manusia zaman sekarang ni..tak berfikir buruk baik sesuatu dan main ikut selera dan nafsu serakah diorang je.

HEROICzero said...

gud one, ghost writer.

tapi, kita d sini, masih leka kan?

=)

*pena, nak saiiiinnn~ =)

Pena Marhaen said...

heroiczero: aku setuju dengan pendapat ghost writer tu..mmg betul berdasarkan pemerhatian aku.

nak sainnn...!!

Hantu Kak Limah said...

aku hanya diam saat tempat itu di bom......

Republic Aku said...

diam kerana terlihat kebodohan orang disana , diam bila melihat US pandai mengambil kesempatan...dah terbiasa diam...biarkan .

Taiko Chengs said...

.......
..............
.....................


terdiam seketika...

Pena Marhaen said...

hantu kak limah: semua kita-kita ini terdiam bilamana terdengar berita itu.

republic aku:aku juga terdiam dengan kebodohan mereka itu..juga kekejaman yg berlaku.

taiko chengs:........?)

skandaLdariLangit said...

setan tu memang macam setan.

karlos. *na cakap ape tadi. lupe da*

Pena Marhaen said...

ska : setan tu memang setan..


err..aku mana tau kau nak cakap apa..

Qistina Filzah said...

libya plak dah..hmm

Pena Marhaen said...

qistina filzah : ya..kini libya dan akan datang mungkin bumi Islam lain di sekitarnya pula..

b.a.k.a.w.a.l.i. said...

'Permainan' ini taruhan nya darah. Ada mata yang memerhati tajam...
natijah nya... menang jd abu, kalah jd arang...

Pistachio said...

.
.
.
.



(diam)

Cempaka R.Minta said...

hii
diam itu baik

Pena Marhaen said...

bakawali : itulah hakikatnya persaingan kuasa..

pisty : ...


cempaka : ada baik dan buruknya..mengikut keadaan dan masa.