Nuffnang Ads

Tuesday, 1 March 2011

aku tak faham perempuan

perempuan
andai kau bersedih
lepaslah esak tangis
dan segala duka
beban resah merengsa jiwa
ke bahuku
lontarkan kecewamu ke cuping telingaku
agarku faham misterius
jiwa perempuanmu.


p/s: perempuan memang mudah menangis
















39 comments:

TheRebelKid/PrmpnDkwtMrh said...

kadang-kadang sampai suatu tahap, selepas terlalu banyak menangis, seorang perempuan itu boleh jadi takkan menangis lagi.

sampai bila-bila. :)

Sutera_suci said...

Laki pong nangis gokk!

anOOan said...

grr. aku memang tengah minggu menangis.




perempuan perlu jatuh.sampai ia menyentuh lantai yang paling bawah. baru dia akan kembali melambung ke atas. dan tugas seorang lelaki, ialah menemani perempuan untuk jatuh dengannya bersama2 dan sama2 naik semula.itu yang seelokkan.

Pistachio said...

hye!

rindu kat pen... keh keh keh!

Pena Marhaen said...

the rebelkid :kurang menangis kerana manusia lebih baik..

Pena Marhaen said...

sutera suci :saya tak pernah menangis..last menangis pun masa umur lima tahun..hehe

miloais said...

orang perempuan hatinya mudah tersentuh
jiwanya mudah tercalar
tu lah sebabnya perempuan mudah menangis

Pena Marhaen said...

anooan :minggu menangis??..lelaki hanya boleh menemani tapi susah nak faham perasaan dan punca tangisan perempuan..hehe

Pena Marhaen said...

pisty :gua pun rindu sama lu..hahaha

Pena Marhaen said...

miloais :mungkin..hehe

Gee said...

Air mata wanita adalah kelemahan lelaki

Pena Marhaen said...

gee :lelaki yg menangis kerana wanita mmg cukup lemah..hehe

BonekadalamChermin said...

' aku wanita aku kaum hawa yg mmg rapuh hatinya '

ada juga perempuan yg nampak cekal di luar
tapi sebenarnya jiwanya juga rapuh... :)


air mata bukanlah penawar
tapi hanya transisi sementara
sekadar menenangkan tapi tidak pernah menyelesaikan...selalunya lah.


hai pena!


.

Pena Marhaen said...

bonekadalamchermin :jiwa wanita mmg rapuh dan lemah..hahaha..airmata hanya simbol kekecewaan wanita terhadap situasi sekitarnya..hehe

Chereta Chenta said...

gue juga..cukup mudah menangis..tengah cari ubat tahan tangis..ader enchek marhaen? hehe

Pena Marhaen said...

chereta chenta :jangan bersedih,jadi anda tidak akan menangis..

april said...

menangis bukan maksudnya lemah.
tapi lebih kepada ekspresi perasaan.
kadang-kadang dengan menangis itu,diperoleh kekuatan.

maryatyqa17 said...

selalu...tp menangis dalam hati je...
tsk tsk...
mnangis depan org malu...hehe^^

Pena Marhaen said...

april :tangisan yg memberi kekuatan adalah tangisan positif..lebih baik menangis begitu dari memendam rasa dan menjadi pemurung..

Pena Marhaen said...

marytyqa :menangis dalam hati lebih bahaya..hehe

gedek! said...

"Air mata adalah sebahgian dari barang kemas wanita..."

Ada sapa-sapa yang tak faham?

Yuyun@HanLeeYun a.k.a. KuLaT_NaKaL said...

satu kepuasan pabila perempuan itu menangis!

MasZuber said...

aww, sebenarnya punca perempuan banyak menagis,

sbb lelaki tak pandai mengesan kenapa mereka menagis tuh. lam-mim-ba-ba kebanyakannya. tidak sensitif mungkin..

Pena Marhaen said...

gedek :airmata adalah barang kemas wanita..setuju!!

yuyun :rasa puas pabila segala tekanan dilepaskan melalui tangisan..satu kaedah yang kreatif..hehe

maszuber :jiwa lelaki tidak sehalus dan sensitif seperti wanita..mungkin.

amii afandi said...

kadang-kadang perasaan yang meruntun jiwa lebih baaik dilepaskan daripada dipendam. kalau pendam boleh menimbulkan nanah dan benih--benih kebencian.

biarlah kekecewaan dan tekanan dilepaskan dengan air mata.

Pena Marhaen said...

amii afandi :kalau menangis adalah terapi yang bagus untuk melepaskan tekanan..teruskan saja dan menangislah sepuasnya...hehe

Irwan said...

air mata wanita itu adalah senjata, maka...
cepat betul mereka bersiap siaga!
sibbaik hak mencerai terletak pada kita!

Air mata cepat mengalir pada wanita kerna secara spritualnya mereka dibuat dari tulang rusuk yang bengkok. Tulang ini keras tapi amat rapuh. Da dalam melenturkan sesuatu yang sebegitu, kita takleh kasar2.

Kena urut lembut-lembut dan ambik masa yang lama.

Dan banyak bersabar....

cakap kat dia: La Tahzan...

Pena Marhaen said...

irwan :betul!!aku setuju..kadang-kadang perempuan ni boleh menenangkan dan adakalanya memeningkan..hehe

Dark Half said...

tak usah fahami perempuan
layankan saja tangisnya
aku lelaki dewasa yg pernah menangis kerana kesakitan dunia

Suhami Ahmad said...

Perempuan itu misteri

cikgu chopstick said...

lelaki
andai kau mendengar
kan kulepaslah esak tangis
dan segala duka
beban resah merengsa jiwa
ke bahumu
lontarkan kecewaku ke cuping telinga
agar kau faham misterius
jiwa perempuanku.

andai kau mendengar.

Adinda Amy Sensei said...

air mata perempuan memang benar cepat jatuhnya...maklumlah hatinya juga mudah rapuh serapuh dahanan yang menguning...

Pena Marhaen said...

dark half :aku tak pernah faham dan mana-mana lelaki pun begitu aku rasa takkan pernah faham perempuan..hehe

suhami :ya..perempuan adalah makhluk misteri dan aneh..

cikgu chopstick :andai aku mendengar dan mampu memahami..

adinda amy sensei :hati perempuan mmg rapuh dan mudah goyah..hehe

HATYCIKNUURUL said...

sudah bnyak yg komen,.terbantut plak rase nk komen,.hehe,.hurrmm,..

*hati perempuan bisa menangis semahunya andai itu yg menyempurnakan perasaannya*

Pena Marhaen said...

hatyciknurul :hati perempuan mudah menangis kerana itu saja jalan mereka ada bagi melepaskan tekanan dan tanda protes terhadap sekitar hidupnya..agaknyalah!!hehe..

Qistina Filzah said...

pempuan menangis da lepaskn perasaannyerr..kn lebih baik...rase lege sket pas nanges, banding lelaki xmo nanges tapi dlm otak & jiwe berantakan..tapi lelaki melpaskn perasaan nyer cara lain kot

Pena Marhaen said...

qistina filzah :lelaki melepaskan tekanan dengan banyak cara..antaranya prgi memancing atau menyepak itik..hahaha.

Qistina Filzah said...

sepak itik???uwaaa..cian la itik tu...ganas la lelaki nie...itik da la comel..kalo nk sepak, sepak binatang xcomel la..hehe

Pena Marhaen said...

qistina filzah :tu hanya sifat perbandingan bagi menggambarkan kekerasan hati lelaki..hehe

kami tak suka menyepak itik..lebih baik sepak bola di padang.