Nuffnang Ads

Tuesday, 15 February 2011

Selamat Hari Memperingati Kekasih Allah SWT

Hari memperingati kekasih datang lagi.Opss!!Bukan Valentines Day yang aku maksudkan.Yang tu hari kekasih yang di sambut orang barat dan orang moden di Malaysia segelintirnya.

Orang kampung macam aku tak sambut perayaan tu.Tak pernah.Tak menyesal dan tak rasa janggal pun kalau aku tolak ke tepi budaya tu.Aku bukan anak-anak Pavillion..Aku orang kampung yang konservatif..Dah.

Aku nak cakap tentang Kekasih Allah,kekasih Islam dan kekasih umat manusia akhir zaman.Hari ni 12 Rabiulawal 1432 Hijrah iaitu hari ulangtahun kelahiran junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.Jadi bersyukurlah kerana kita semua tergolong antara umat Kekasih Allah ini.Dan imani lah ajaran yang di bawanya.

Bukankah itu lebih baik dan mendatangkan faedah dari mengagungkan perayaan dan hari kebesaran agama lain yang jelas bukan untuk kita.

Nah.Sama-samalah kita cuba untuk berubah.
Tak perlu bunga atau coklat.Cuma perlu Ilmu,Iman dan Amal sebagai bukti kasih dan sayang.

SELAMAT HARI MEMPERINGATI KEKASIH ALLAH 12 RABIULAWAL 1432 HIJRAH







6 comments:

Chereta Chenta said...

syukran selaam 27 tahun hidup di muka bumi Allah ni belum pernah sekalipun sambut Valentine... Lebih baik luangkan masa untuk mengenal Rasul dan berselawat ke atasnya.

Pena Marhaen said...

syukurlah..mengenal diri sendiri,mengenal Rasul,mengenal Islam dan mengenal Allah lebih besar fadilatnya..

n'ieda_faieda said...

salam maulidur rasul sahabat..

gedek! said...

Talla'al badru alaina,mintsani ya til wadaa' wajjaba syukru alaina mada'a lillahidaa'........

Sutera_suci said...

Suka entry ni!

Pena Marhaen said...

n'ieda:salam maulidur rasul juga.

gedek :terharu dengar selawat dan salam berkumandang di pagi maulud..

sutera suci: entry yg sekadarnya saja..terima kasih kerana suka.