Nuffnang Ads

Monday, 24 January 2011

angan sang pencinta

wahai sang pencinta,
kau pahat langit dengan angan-angan,
kau ukir malam dengan bayang-bayang,
namun sayang kau sepi kesorangan,
mencumbui malam-malam suram,
di ranjang sepi tiada berteman.


sedarlah sang pencinta,
sayang sebesar mana kau curahkan,
kasih sedalam mana kau buktikan,
takkan sama dengan yang kau gadaikan,
sewaktu engkau ditiup angin curang,
di badai gelombang janji jalang,
demi secebis janji si hidung belang.























 p/s :entah kenapa jiwa aku dilanda kejiwangan yang amat berat kebelakangan ini.hehe..tapi yang ini aku tulis sebagai pesanan untuk perempuan.

20 comments:

Inspirasi Lyn said...

amazing...!
sangat jujur.
gmbira jumpa anda.
=)

Pena Marhaen said...

terima kasih..pujian tu tak layak untuk tulisan saya yang tak seberapa..
puisi ni sebenarnya untuk perempuan yang "kerugian"akibat cinta..hehe

Pistachio said...

bau nasi minyak!
keh keh keh!

Pena Marhaen said...

nasi minyak??mana??mana??ko ni kalau bab makan bukan main kan encik kacang??hehe..

scyfull said...

best

gedek! said...

Jiwang itu fitrah...? betol ke?

Pena Marhaen said...

fitrah bagi yang bercinta sahaja..yang solo macam saya ni agak janggal sikit..hehe

Cikli said...

salam,

marhaen macam kita memang hanya mampu bersajak dan berdemo ...haha

Chereta Chenta said...

akal telah meletakkan keredhaan dan tawakkal kepada-Nya, cuma kekuatan hati terkadang goyah dek kerna angin yang terkadang datang menyapa

Suhami Ahmad said...

aiyoooo.......terharu atok baco...

Semarak Api said...

sskli ade penglamn 'kerugian akibat cinta' ok jgk.boleh bukak mata..bukak minda tp tutupkn pntu hati.heh..

caDbury said...

haha..kenape ditujukan khas untuk perempuan ni en marhaen...

Pena Marhaen said...

ditujukan kepada perempuan yang mudah tertewas dengan pujuk rayu..itu yang dimaksudkan "kerugian"akibat cinta..

caDbury said...

oh yeah...btol tu..ni cm de pengalaman jek...:)

Pena Marhaen said...

saya bukan perempuan,jadi saya tiada pengalaman sebegitu..hehe

Pistachio said...

mjlis kawen nnt jgn lupa bersajak istimewa untuk si isteri.. keh keh keh!

Pena Marhaen said...

kahwin??errk!!..bila ntah saya nak kawen..hehe

Pistachio said...

sutera kan ada...

muhehehehehehehehehehehe!

Pena Marhaen said...

sutera??sutera china ke sutera korea??hehe..

Pakwe said...

perempuan ini dikatakan lebih cepat matangnya daripada lelaki..

mmg benar..jika matangnya seseorang wanita itu dalam bercinta..akan disayangnya pasangannya bagai nk rak..

tetapi perlu difahami..perempuan juga jikalau datang naifnya..naifnya ibarat anak kecil yg baru mumayyiz..

senang la pecaya ngn kata2 manis jantan tak guna..

so beringat lah wahai2 awek2 cun...yg kurang cun pun sama..

jngn pecaya ngn semua lelaki..

tapi lelaki yg mcm aku ok..sbb aku baik..