Nuffnang Ads

Thursday, 13 January 2011

aku sedang malas

*Manusia


*Alpa 


*Lalai


*Angkara


*Syaitan


 *Celaka kau setan!!Mengapa kau berlari-lari dalam salur darahku,
   bersarang dalam injap jantungku dan          
   meniup janji-janji curang di telinga dan membuat aku MALAS??

p/s:sendiri malas pun nak salahkan setan jugak..

11 comments:

mohammad said...

salam ziarah

Pena Marhaen said...

salam juga buat sahabat yang sudi berziarah di blog buruk ni..

Isa said...

Salam bro...

Hari ni pun hari MALAS gua jugak... tapi paksa juga diri untuk cari nafkah... SETAN memang jahat.. hahaha

Semarak Api said...

kalo tgh kje dtg pnyakit mls pi amik wduk! ehe

Pena Marhaen said...

isa:salam buat sahabat..MALAS dah jadi macam virus dalam tubuh masyarakat kita,MALAS berfikir jadi bodoh dan diperbodohkan,MALAS bekerja jadi miskin,jadi hamba kepada yang kaya dan berkuasa..itulah nasib meLAYU..hahaha

semarak api: nanti saya praktikkan..tapi pagi ni semua setan MALAS tu dah lari dan jadi rajin kembali..mungkin berkat hari Jumaat agaknya..hehe

.:padie_eyla:. said...

hehe. bangun! jangan malas!

Pena Marhaen said...

dah bangun dan rasa segar..ada semangat baru untuk bekerja di pagi jumaat yg indah...

Suhami Ahmad said...

Jangan malas Pena Marhaen. Kerana malas itu penyakit yang takdo ubeknya

Irwan said...

maleh? oghang kito memang ghamai yang pomaleh eh..daghi sebosa-bosa rajo. sampailah ko sokocik-kocik machai.

pomaleh. ketiar tak ondak. sumo nak main tadah tangan makam tajirid. boghamar tak ondak. kok buleh, makan pun nak bosuap an.

ubek pomaleh ni ado.

polompang

Pistachio said...

bermalas-malasan~

Cikli said...

salam,

perlukah aku kasihan pada setan kerana sering dipersalahkan oleh kemalasan manusia.....