Nuffnang Ads

Wednesday 20 October 2010

Aku pun Kurang Ajar!!

Jem!!..Jem!!Jem!!Itulah rutin yg harus aku tempuhi sekian kalinya tiap kali melangkah mahupun pulang dari tempat kerja...Kehidupan dibandaraya Kuala Lumpur mungkin nampak gah dari segi prasarana namun hakikatnya nilai moral kami semakin terhakis terlempar bersama maki hamun dan cacian yg terjuih dari mulut lantas bertebaran di atas jalan...Padanlah aku semakin kurang sopan dan hilang sifat penyabar ..getus hatiku..Kemodenan telah menganjingkan manusia sepertiku lalu aku pun jadi seperti mereka yang lain sama2 menyembunyikan resah namun berontak hati kian menggila...Hahahaha!!Mungkin sedikit masa lagi aku akan beransur menjadi kurang ajar dan hipokrit sama dengan yg lain2....tak apalah bisik hatiku memujuk"Aku seorang manusia yg terlalu berterus terang tidak seperti kalian yg duduk diatas kerusi empuk,enak menghirup darah kami,insan marhaen sepertiku yg kau anggap bodoh ..Kau anggap dirimu pejuang,, hakikatnya kaulah petualang yg merosakkan damai hati kami dengan idea kapitalismu yg kau gelarkan DEMOKRASI..Aku enggan jadi HIPOKRIT!!!!arghh....

No comments: